Fox Glacier- Wanaka

18 november 2019 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

In Fox Glacier hebben we een heel leuk huisje maar we hebben er alleen maar geslapen. 's Avonds laat een andere poging ondernomen om glimwormen te spotten. Een stikdonker bospaadje en daar zaten ze. Allemaal piepkleine kerstboomlampjes in de bomen. Heel bijzonder.

De volgende ochtend zijn we om 6 uur opgestaan om nog een keer naar Lake Matheson, het spiegelmeer, te gaan. Zo vroeg is het licht het mooist en de grootste kans dat er geen wind staat. We moesten er ook nog 1,5 uur voor lopen, maar het was het zo waard! De foto's zijn prachtig geworden, maar het moment daar, zo vroeg, met de geur van het bos, de dauw nog niet weg, de zon die net opkwam en de intense stilte, behalve vogeltjes die vloten, dat was magisch.

Op weg naar Wanaka veranderde het landschap van het ene op het andere moment. Reden we eerst een uur door de bossen, daarna werd het weidser met enorme blauwe meren. Door die afwisseling steeds is het autorijden niet vervelend, en we zijn inmiddels aardig aan linksrijden gewend. Het wordt ook steeds stiller op de weg. Soms een half uur geen auto of huis te zien. Onderweg vaak gestopt om wat te bekijken. Oa de De blue pools, kristalheldere blauwe watertjes die gevormd worden door ijsstroompjes uit de bergen.

In Wanaka hebben we 2 dagen echt vakantie gehouden. Het is een leuk, wat toeristisch plaatsje aan een enorm meer met rondom bergen. Mooi gelegen dus. De kamer had een zonnig (ja, hij schijnt nog best veel tussen de buien door) balkon met uitzicht op dat meer. We hebben daar wat gewandeld (moet die opgedane topconditie nog even koesteren) en heerlijk Thais gegeten. En zijn naar Puzzeling World geweest, iets met illusies en puzzels. Even wat anders dan al die natuur was ook leuk.

Op weg naar Te Anau eindelijk de schapen gezien. Ik dacht al, waar blijven ze, want hier zijn meer schapen dan mensen. Maar hier dus, ontelbaar veel op de hellingen. Allemaal witte vlekjes en dat blijken dan moeders met 2 lammetjes te zijn. Zo schattig.

Nu beland in Te Anau waar we net te horen hebben gekregen dat de excursie van morgen, naar de Fjorden hoog in de bergen niet doorgaat omdat de enige weg ernaar toe is afgesloten ivm kans op een lawine door sneeuw!!! en regen vannacht. Super jammer natuurlijk. Morgen een plan B bedenken......

1. Suzanne:
    18 november 2019
    Wauw wat mooi bij dat meer! Wat een prachtige ervaringen doen jullie daar op.
  2. Karin:
    18 november 2019
    Wat is dat spiegelmeer prachtig, en wat een mooie foto's hebben jullie daar gemaakt, SUPERRRRR.
    Wat zal je daar nog veel aan terug gaan denken, .....
    Veel plezier verder, XXX
  3. Pat & Anita:
    18 november 2019
    Super mooie foto's. Beetje Bob Ross schilderijen.
    Heel leuk zo'n blog, kunnen wij kosteloos een beetje mee reizen door Nieuw Zeeland.
    Veel plezier en geniet ervan..
  4. René en Lidy:
    18 november 2019
    Foto's zijn weer indrukwekkend!! Ook errrruggg fijn dat het niet altijd regent...... groetjes
  5. Odiel:
    19 november 2019
    Zoals iedereen al schreef de foto’s zijn prachtig. Maar je kan ook gezellig schrijven. Potentie voor na je pensioen?
    Geniet nog maar lekker. Veel plezier met ome Martin.