Motueka - Hokitika - Fox Glacier

14 november 2019 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

De excursie in het Albel Tasman Park was prachtig. We moesten vroeg op en stonden om 8.30 voor het boekingskantoortje. De voucher werd gecheckt en de jongen zei: you booked for tomorrow. Huh! Nee toch🤤!! Gelukkig doen ze hier niet zo moeilijk en konden we gewoon mee. Pfff. Met de boot vanaf het strand van Kaiteriteri (ze hebben hier geweldige plaatsnamen) een paar uur varen langs kleine baaitjes, gouden stranden, bossen, rotsen met zeeleeuwen, het een nog mooier dan het ander. Daarna een pittige wandeling met oa de swing bridge en veel prachtige uitzichten. Je loopt in het bos maar hoort de branding van de zee, heel bijzonder. En het was ook nog mooi weer, wat een geluk dat we ons in de dag vergist hadden!

De volgende dag een rustdag gehouden. Er was verder niemand hier en we hebben de hele middag genoten van de stilte in de tuin. Heerlijk! Want ter geruststelling van sommigen, ik ben er al weer klaar mee om bij het ontbijt met vreemde mensen in het Engels sociaal te lopen doen.

De rit naar Hokitika was lang, 330 km. Maar met het afwisselende landschap van slingerweggetjes, heuvels, dalen, meren en bossen bepaald geen straf. Onderweg nog over de langste swing bridge van NZ gelopen en dat was ENG! Hij wiebelde heel erg, liep over een rivier en er moesten nog mensen passeren ook. Vreselijk, en toen nog weer terug ook! 'S-avonds uren noodweer gehad. En we wilden nog naar de gloeiwormen dell. Wisten wij veel dat een dell geen grot is. Was dus gewoon buiten in de stromende regen. En geen worm gezien omdat het nog niet donker genoeg was. Achteraf konden we er om lachen.

Nu zitten we in Fox Glacier waar de omgeving echt prachtig is. De foto's zeggen genoeg. Het fototoestel doet het weer een beetje, maar de nieuwe mobiel van Ruud maakt gelukkig ook hele mooie foto's.

1. Bodhi:
    14 november 2019
    Wat een super mooie foto’s zeg ! Leuk dat echt zo prachtig is als iedereen zegt. Heel veel plezier verder, ik wacht met smart op het volgende verhaaltje ☺️
  2. Mo:
    14 november 2019
    Mooi verhaal weer, jammer van de wurmen! En wat zullen jullie blij zijn met Ruud zijn nieuwe mobiel, want hij maakt echt prachtige plaatjes: ook van enge bruggen!
  3. Cora:
    14 november 2019
    Prachtig verhaal en ook prachtige foto's. Ik zie jou daar echt in de ochtend al leuk aan het ontbijt zitten met al die enthousiaste mensen. Heerlijk. Veel plezier verder!
  4. Odiel:
    14 november 2019
    Prachtige foto’s. Wat zullen jullie genieten. Een reis om nooit te vergeten, lijkt mij. Jammer van de regen af en toe maar hier is het niet veel beter. Nog heel veel plezier.
  5. René en Lidy:
    14 november 2019
    Foto's zijn prachtig!! En dan die "Wiebel" brug!! Zo eng, weet het nog!!! Fijn dat het weer in het Abel Tasman park goed was, het is daar zo mooi. Goede reis verder
  6. Joke Everts:
    14 november 2019
    Wij genieten ook van de verhalen en de prachtige natuur!! Geweldige reis!
    Verder genieten daar.