Rotorua - Tongariro

6 november 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na een nacht volledig in coma van vermoeidheid verlieten we het leuke b&b om de auto op te halen. Is een mooie SUV geworden, altijd al eens in willen rijden. Hij is wel zo groot dat ik er uit moet springen. Links rijden is ff wennen en dat het stuur rechts zit ook. Alles is net omgedraaid en we doen steeds de ruitenwissers aan ipv de richtingaanwijzer. En we kregen hem niet uit de parkeerstand. Alle knopjes geprobeerd. Na 10 minuten maar hulp gevraagd. Moet je de rem eerst intrappen! Jeemig! Vergeet we nooit meer. Op weg naar Rotorua naar de geisers bezocht. Stonk enorm naar rotte eieren maar was wel bijzonder om te zien.

De volgende dag een bezoek gebracht aan het laatste stukje oerbos. Sommige bomen daar zijn wel 1000 jaar oud. Er werd veel verteld door een Maori vrouw. Zij kennen hun voorouders tot 40 generaties terug! In die tijd  stond heel Nieuw Zeeland nog vol met bos. Dat is in 150 jaar, dankzij de blanken, voor 90%  verdwenen. Waar hebben we zo'n soort verhaal eerder gehoord.

Gisteren doorgereden naar een leuke lodge in Tongariro National Park. De meubels zijn uit oma's tijd. Daar hebben we vandaag de Alpine Crossing gelopen. Een must voor voor veel Nieuw Zeeland gangers. Hij is bijna 20 km lang en het is 700m klimmen naar de rode krater van een vulkaan. Het gebied is bekend van de Lord of the Rings. En daarna weer dalen. We hebben er bijna 9 uur over gedaan. Het was eigenlijk gekkenwerk, zo zwaar, maar ik wilde hem perse doen. Het was als mijn privé Alpe d'Huzes. Ik moest kennelijk nog iets bewijzen of zo. En dat is gelukt! Op mijn tandvlees, maar ik heb het gehaald! En dat voelt enorm goed!

1. Karin:
    6 november 2019
    Jeetje,ben zwaar onder de indruk.
    Jullie hebben jezelf overtroffen,wat een tocht hebben jullie gemaakt,super!!!!
    Prachtige fotos daarvan,om nooit meer te vergeten.
    En dan ook nog links rijden in zo'n grote bak, ik vind rechts rijden in een panda al moeilijk😂
    Dikke knuffel,Ka
  2. René en Lidy:
    6 november 2019
    Prachtige foto's! En dit is nog maar jullie eerste week!!
  3. Astrid:
    6 november 2019
    9 uur wandelen?! Jullie hebben VAKANTIE hoor ;-)
    Leuk (en uiteraard grappig...) om jullie dagboek te lezen, wij genieten met jullie mee.
    Groetjes aan mister die ie :-)

Veel plezier!
  4. Ronald:
    6 november 2019
    Wat is het mooi daar zeg en wat een respect voor Jullie om even 9 uur te wandelen 😓😓
    Heel veel plezier nog , dat gaat wel lukken denk ik is nog genoeg te zien of niet .
  5. Suzanne:
    6 november 2019
    Wauw, you did it! En wat een prachtige foto's...leuk om vanaf hier mee te genieten
  6. Odiel:
    6 november 2019
    Wat geweldig dat je eigen Alpe d’Huzes hebt gelopen. 👍👍👍. Heb je nog wat achter gelaten boven op de berg?
    Prachtige foto’s. Benieuwd wat er nog volgt.
    Groeten Odiel
  7. Jolanda van den Berg:
    6 november 2019
    Wat een mooie foto's hebben jullie al gemaakt en wat een mooie prestatie hebben jullie geleverd. Respect hoor!!!
    Veel plezier en we genieten van jullie belevenissen.
  8. Joke Everts:
    6 november 2019
    Super,super . Ook wij vinden het een TOP prestatie. En genieten van de geweldige natuur! Je pa heeft de atlas er weer bij. Goede trip verder.😍😀