Wellington - Picton - Motueka

10 november 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

De weg naar Wellington was prachtig. Heuvels en dalen met schapen en koeien, een zonnetje en alles in wel 50 tinten fris lentegroen. Ik werd er blij van!  Wellington zelf was vooral groot, druk met veel winkels en dieselbussen. En met die grote auto in de smalle straatjes leverde ook nogal wat stress op. Gelukkig daar maar 1 dag.

De volgende dag de auto weggebracht en op weg naar het Zuidereiland. De ferry was enorm groot en samen met de reispillen (een lintje voor de uitvinder daarvan!) was de harde wind geen enkel probleem. Tijdens de reis weer prachtige plaatjes geschoten. Aan de overkant, in Picton, de nieuwe auto opgehaald. Geen SUV dit keer maar een Hyunda Sonata  (voor de geïnteresseerde 😊) Iets kleiner maar nu staan we tenminste geen doodsangsten uit aan de kant van de vangrail. In Picton een heel leuk B&B. Ziet eruit als een Engelse Cottage, ook van binnen. Jammer genoeg is het weer ook Engels. Het heeft hier zolang we er waren geregend. We gingen gewoon een wandeltje doen, met het motto in gedachten waar Mo me nog aan heeft herinnerd voor we weggingen: wees blij als het regent, als je niet blij bent regent het ook. Dat hielp. Een tijdje. Zeiknat kwamen we weer terug, maar met thee, koek en een boek in de huiskamer van de B&B kwam het weer goed.

Met het weer kwam het niet goed. De weg naar Motueka is zonder twijfel prachtig. Maar met een grijze grauwsluier van de regen is het toch minder. De route liep slingerend door het landschap en ik had al mijn concentratie nodig om tussen de zwiepende ruitenwissers de weg te volgen, we hadden het idee dat we de Fernpass 3 x achterelkaar aan het rijden waren! Wat helaas ook niet goed is gegaan is dat er vocht in het fototoestel is gekomen. Er zit een soort van vlek op het scherm, wat ook te zien is op een foto. Gelukkig kunnen we nog met de telefoon foto's maken, maar als iemand weet wat we kunnen doen......

Onderweg nog gestopt in Nelson. Daar een museum bezocht met kunstzinnige kleding van gerecyclede materialen en oude auto's. Vreemde combi, maar leuk museum. En passant nog een houthak wedstrijd gezien. Ook leuk. Nu zitten we in een Eco lodge. Heel basic huisje, met een grote gezamenlijke huiskamer en keuken. Niet gedacht dat ik dat leuk zou vinden, maar de mensen hier komen uit alle windstreken en het is leuk een (heus wel kort) praatje te maken. De hele grote tuin is net in bloei en super zen, je hoort alleen maar vogels. We blijven hier 3 nachten. Heerlijk!!!

Morgen de Abel Tasman swing bridge excursie. Zin in!

1. Anouk:
    10 november 2019
    Superleuk om de verhalen te lezen. Ik wacht er steeds met smart op. Prachtige foto's! Lekker genieten van de 50 tinten fris lentegroen! Beetje jaloers ben ik wel 😏
  2. Jolanda van den Berg:
    Hoi Ruud en Yvonne,
    Wat een mooie verhalen en foto's hebben jullie weer. Jammer dat jullie nu wat slechter weer hebben.
    Wat betreft de fotocamera, wat zou kunnen helpen is een pak ongekookte rijst (trekt vocht aan) in een zak of pot doen, alles uit de camera halen, batterijen en geheugenkaart. Rijst en camera in de zak/pot doen en goed afsluiten.
    Wat ook zou kunnen sylica gelkorrels wat ook wel bij schoenen of elektronica apparatuur zit maar daar moet je maar net aan kunnen komen.
    Succes en veel plezier nog.

Groetjes van Paul & Jolanda
  3. René en Lidy:
    10 november 2019
    Hoi vakantiegangers, hoor inderdaad van Martin regelmatig dat het Zuid eiland een grillig karakter heeft. Soms 4 jaargetijden op 1 dag!! Heeft ook wel weer wat, toch! Jullie hebben al goede tips gekregen om het vocht probleem op te lossen, hopelijk gaat dat lukken. De Abel Tasman brug hebben we ook gedaan, een hele belevenis!!!! Het park is echt schitterend! Fijn om te horen dat ook de accommodaties goed bevallen, altijd weer spannend waar je terecht komt, toch. We kijken uit naar jullie foto's van de brug, kunnen we vergelijken.......heel veel plezier
  4. Karin:
    10 november 2019
    Geniet van deze drie dagen,en niet te sociaal worden hè 😄
  5. Mo:
    10 november 2019
    Socializen met vreemde mensen??! Jij durft !!! Best handig voor een goede tip of een ander inzicht. Jammer van de regen. Die spreuk is maar beperkt houdbaar natuurlijk. Na dagenlang regen, werkt ie niet meer helaas! Misschien kun je je lens nog een beetje droogfohnen: niet te lang en niet te heet. Geniet van de tuin en de swing bridge. Lijkt me weer een uitgelezen gelegenheid voor een reispilletje!
  6. Odiel:
    11 november 2019
    Wat is er gebeurd op die berg? Ik ben helemaal verbaasd. Maar ik ben niet alleen. Begrijp dat meerdere mensen zich zorgen gaan maken. Ga je niet overdrijven en met teveel mensen aan de klets.
    Alle gekheid op een stokje. Geniet vooral en laat me meegenieten.
    Liefs